loader


Laatste reacties

Introductieartikel Leuke Zaken

07-01-2014, 11:02 • 1687 keer gelezen
Introductieartikel Leuke Zaken

Vanaf 14 januari verschijnt er een wekelijkse column in de ondernemersrubriek Goede Zaken van het Haarlems Dagblad. Op 7 januari verscheen het introductieartikel over de nieuwe column van Dick Kol en Herman Opmeer.

Leuke Zaken is een nieuwe rubriek op de pagina Goede Zaken. Ondernemers Herman Opmeer en Dick Kol schrijven elkaar wekelijks een brief over zaken doen, netwerken en hun visie op de nieuwe economische werkelijkheid. Naar het woord crisis zullen lezers vergeefs zoeken.

Dick Kol en Herman Opmeer hebben een verschillende achtergrond. Opmeer is als ZZP-er met de bedrijfsnaam Opmeer PR & Communicatie een betrekkelijke nieuwkomer op het ondernemersvlak. Hij maakte tot voor vier jaar geleden naam als woordvoerder van Connexxion. Dick Kol is telg uit een echt ondernemersgeslacht, heeft een bedrijf, heeft medewerkers en is met zijn gerenommeerde tegelhandel vooral op de consumentenmarkt en in de bouwsector actief.

De twee kennen elkaar al langer, maar pas kortgeleden ontstond het idee om via korte columnachtige artikelen in te gaan op wat er speelt in ondernemersland. Dick Kol: "Er is een nieuwe realiteit. Met het woord crisis wordt een plotselinge gebeurtenis bedoeld. Maar in het economisch spraakgebruik hebben ondernemers het nog te vaak over de crisis, terwijl die al in 2008 plaats vond. Wij merken dat de euro momenteel veel zwaarder weegt in de broekzak van de consument. Er wordt doordachter gekocht. Met een makkelijke houding kom je er niet als ondernemer. Mensen zijn veranderd, ze zien steeds meer de waarde van artikelen in. Als ondernemer moet je daarop inspelen, een veranderende houding aannemen, empatischer zijn. Dat zijn interessante onderwerpen voor zowel producenten, dienstverleners als consumenten."

Klaar met het negatieve

Volgens Herman Opmeer zijn de mensen inmiddels klaar met het negatieve. "Veel ondernemers hebben er vijf jaar voor nodig gehad te beseffen dat het anders moet. Ik zie in deze regio genoeg bedrijven die successen boeken met een nieuwe aanpak. Dat hoor ik ook op netwerkbijeenkomsten. We willen de onderwerpen waarover we schrijven graag bij de ondernemers zelf vandaan laten komen. Daarom starten we een eigen Facebook pagina waarop lezers van Goede Zaken kunnen reageren. We hebben onze rubriek bewust 'Leuke Zaken' genoemd. Natuurlijk schuwen we een kritisch woord niet. Maar kritiek moet wel tot iets leiden. Dat is ons uitgangspunt." 

Reageer op dit artikel

Naam: E-mail: * Website:
Reactie:
*   Bij de eerste keer reageren wordt er een e-mail naar u gestuurd ter bevestiging van uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Onthoud mijn gegevens
Stuur e-mailnotificatie nieuwe reacties.