Herman Opmeer is bij de provincie Noord-Holland gestart als OV marketing expert. Hij gaat namens de provincie, samen met vervoerder Connexxion, de marketingplannen voor de diverse bus concessies helpen ontwikkelen. Het gaat daarbij om de diverse actiepunten die voortkomen uit de Visie openbaar vervoer 2020. Als schakelpunt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer van het openbaar vervoer zal hij zich inspannen om meer reizigers te genereren voor de verschillende buslijnen in de provincie.
Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de bestaande actiepunten maar wordt er ook verwacht dat hij met creatieve ideeën bijdraagt aan het marketingplan van Connexxion. De vervoerder blijft eindverantwoordelijk voor het marketingplan. Met zijn Connexxion-verleden heeft Herman Opmeer veel kennis van het openbaar vervoer. Daarnaast heeft hij een breed netwerk binnen het OV en kan hij zijn kennis van marketing en communicatie goed benutten. De opdracht is gestart op 1 september voor acht uur per week. De opdracht heeft een duur van vijf maanden tot 1 februari 2014. Een optie op verlenging is meegenomen in de opdracht.